Новини

Бързина и маневреност
с Volvo L25F

В днешно време за производството на алуминиеви сплави се използва изключително много алуминиев скрап. За неговото зареждане в бункера на преработващата линия е необходим неголям, но бърз и маневрен челен товарач точно като Volvo L25F. Не остава друго, освен да поздравим щастливия собственик на новата машина – Стам Трейдинг. В началото на юни софийската леярна за алуминиеви сплави Стам Трейдинг АД се сдоби с нов компактен челен товарач Volvo L25F, доставен от официалния вносител на марката Сигма България. Основната задача на новата 5,5-тонна машина е да зарежда бункера на линията за преработка на алуминиев скрап, като за целта тя използва две товарачни кофи. За регулярното почистване на работната площадка от разпилени парчета скрап Volvo L25F е оборудвана и с прикачно метачно устройство. Предвид повишената опасност от повреждане на гумите от острите алуминиеви отпадъци, те са напълнени със специален флуид.

Управителят на фирмата Валентин Йорданов обяснява, че компактният Volvo L25F е идеалната машина за техните цели. За товарене алуминиевият скрап не е тежък, а по-скоро обемен. Ето защо малкият челен товарач върши много работа. Той използва кофа с капацитет само 1 куб. м, но е много бърз и маневрен, което е от съществено значение за постигането на висока производителност в условията на работа тук. Машината е оборудва й с палетни вилици, което я прави наистина универсална в предприятието.

Източник на информация: www.bageri.bg


Дъмпери Volvo
от серия G

Съчленените самосвали на Volvo CE често са копирани от други производители, но досега никой не е направил по-добър дъмпер,заявяват от шведската компания. Новата серия G, базираща се на доказалата се самосвална концепция на Volvo, отива дори още по-напред с нови работни характеристики и функции за максимална производителност. Още със своя дебют през 1966 г. самосвалите със съчленена рама на Volvo CE се налагат като „златния стандарт“ в строителната и кариерната мобилна техника, както и като лидер по производителност в извъншосейния транспорт. Новите дъмпери от серия G съвсем не са изключение от това правило. Дебютиралите през тази година шест нови модела в диа-пазона на товароносимост от 24 до 39 т продължават шведската традиция и предлагат още по-добър комфорт и още по-голяма производителност, декларират от Volvo CE.Стабилни и надеждни

Дъмперите от серия G разчитат на нови мощни 6-цилиндрови дизелови двигатели с турбокомпресор, които удовлетворяват строгите емисионни норми на ЕС по Етап IV. Задвижването и постоянно включената разпределителна кутия (Dropbox) са разработени от Volvo специално за влагане в дъмпери, както и за осигуряване на висок просвет и отлична работоспособност. Уникалната конструкция на задвижването гарантира висока теглителна сила, по-малък разход на гориво и предлага надеждност в тежки условия на работа. Доказалата се концепция с многодискови спирачки с маслено охлаждане на 35-тонния А35 и 39-тонния А40 вече се прилага и при новите A25G и A30G с товароносимости съответно 24 и 28 т. По този начин се постига намаляване на разходите за поддръжка и времето за престои, дори при работа в много неблагоприятни условия като висока запрашеност или силно разкалян терен. Системата за регулиране на скоростта по надолнища използва спирачките на колелата и моторната спирачка. Новите дъмпери от серия G могат да се справят на практика с всякакви терени, благодарение на системата за автоматично управление на сцеплението ATC (Automatic Traction Control) и специалните механизми за блокиране на диференциалите, предлагани като стандартно оборудване. АТС автоматично превключва между схема на задвижване 6х6 и 6х4 за оптимизиране консумацията на дизел или постигане на максимално сцепление на колелата с повърхността, когато е необходимо. При нужда всички диференциали могат да бъдат блокирани на 100%, при което всички колела започват да се движат с еднаква скорост за максимум сцепление по хлъзгав терен.Още производителност и комфорт

При моделите A35G FS и A40G FS се влага един от специалитетите на Volvo CE – хидравлично окачване на всички колела (използват се специални хидравлични цилиндри), увеличаващи значително комфорта при работа, скоростта на придвижване под товар и производителност-та дори при най-пресечения терен. Те се обозначават като FS (Full Suspension). По-тежките модели в новата серия G могат да бъдат оборудвани с бордова система за измерване масата на товара, позволяваща прецизно контролиране на производителността на всяка конкретна машина. Тази система спомага за оптимизиране на натоварения материал и намаляване на износването, повреждането на гумите и ненужно високата консумация на гориво. При моделите FS тя използва датчиците за налягане на хидравличното окачване, за да следи масата, като предава информацията към софтуера за натоварването, интегриран в електронната система на дъмпера. Светлинни индикатори показват на водача на самосвала, а и на оператора на товарещата машина, дали дъмперът е натоварен частично, напълно, или е претоварен. В допълнение необслужваемата шарнирна връзка между предната и задната част на рамата е разположена високо, осигурявайки достатъчно голям просвет. Това спомага за по-лекото управление на самосвала в трудни терени, както и за по-лесния достъп до важни компоненти за минимум престой при сервизиране. Централно разположената кабина Volvo Care Cab разполага със системи за предпазване на оператора при преобръщане (ROPS) и срещу падащи предмети (FOPS). Тя предлага панорамна видимост и ергономично разположени уреди за управление, с които се работи лесно и удобно. Добрата шумоизолация, както и пневматично-окачената седалка, подлакътници и подглавник (опции), допринасят на свой ред за повишаване на комфорта и производителността. Климатичната инсталация в кабината на новата серия G разполага с най-добрата система за филтриране на въздуха в бранша, заявяват от Volvo CE.

Лесна поддръжка

Новите дъмпери от серия G са отличници и по предвидените удобства и достъп за сервизните техници, декларира шведският производител. Например решетката пред двигателя се отваря надолу и служи като обслужваща платформа със стъпала, подсигурени срещу подхлъзване. Хидравличният резервоар, системата за третиране на отработилите газове, шумозаглушителят на газоизпускателната уредба и резервоарът за гориво са разположени на нови много по-удобни и достъпни места за още по-лесна поддръжка. Всеки дъмпер от серия G върви стандартно с телематичната система CareTrack на Volvo CE. Тя дава дистанционен достъп до важна информация като разход на гориво и напомнящи съобщения за регулярните обслужвания, позволяващи планирано извършване на сервизирането. От своя страна системата MATRIS, която извършва мониторинг на работата с машината, събира тази информация и спомага за оптимизиране на производителността и разхода на дизел чрез проследяване на извършените действия и операции, като предлага варианти за повишаване на ефективността и производителността. В допълнение системата Contronic постоянно наблюдава нивата на флуидите (масла, охладителна течност и др.) и изпраща показателите на екран в кабината, подавайки предупредителни съобщения в случай на отклонение от нормалните равнища.

Източник на информация: www.bageri.bg


Volvo CE обнови багер-товарачите си

Новите версии на багер-товарачите BL61B и BL71B ще бъдат въведени на европейския пазар от 1 януари 2015 г. Една от най-важните новости е използването на нов икономичен дизелов двигател Volvo D3.8H. Агрегатът Volvo D3.8H е 3,8-литров с турбокомпресор, междинен охладител на въздуха и система за впръскване на горивото под високо налягане Common Rail. Максималният му въртящ момент е 375 Н.м при 1500 об./мин. За модела BL61B мощността е 94 к.с., а при BL71B клиентите имат избор между 94 к.с. и 105 к.с. Досегашният вариант за 86 к.с. отпада.

Двигателят е съобразен с емисионните норми на ЕС по етап IIIB чрез използването на рециркулация на отработилите газове с охлаждане (ECGR), дизелов окислителен катализатор и филтър за частици (DPF).

От Volvo CE заявяват, че разходът на гориво при новите багер-товарачи е намален с до 25%. Освен двигателя свой принос за това при модела BL71B има и новата хидравлична помпа, разполагаща с ново електронно управление. Тя подобрява значително реакцията на машината и времето за изпълнение на един работен цикъл.

В същата посока от голямо значение са и трите нови режима за копаене с багерната уредба: прецизен, икономичен и стандартен (само за BL71B), благодарение на които операторът може да съобразява работоспособността на машината спрямо изпълняваната задача и да спести до около 10% от горивото. Своя роля за по-голямата икономичност на дебютиращите модели играе и новата функция за автоматично преминаване на двигателя на празен ход. За BL71В тя е част от стандартната спецификация, а при BL61B е опция.

Друго подобрение е влагането на алтернатор от 115А вместо досегашния от 95А, чрез което се гарантират абсолютно всички потребности от електричество за цялата инсталация заедно с всички възможни допълнителни опции. Шведските инженери са предвидили и гумен буфер върху противотежестта в предната част на машината, осигуряващ по-добра защита на охлаждащите радиатори.

Трябва да се отбележи и че обновените багер-товарачи са вече съвместими с диагностичната система V-Cads на Volvo. Кодовете за грешки се показват на страничния дисплей в кабината, където се визуализират основните работни показатели на багер-товарача. Нова е и съвместимостта със системата MATRIS, която извършва мониторинг на работата с машината, събира тази информация и спомага за оптимизиране на производителността и разхода на дизел чрез проследяване на извършените действия и операции, като предлага варианти за повишаване на ефективността и производителността.

Багер-товарачите BL61B и BL71B продължават да се произвеждат в европейския завод на Volvo CE.

Източник на информация: www.bageri.bg